Zorg Taxi Amsterdam

Algemene voorwaarden


06.

Vertraging

6.1. Bij boeking bepaalt u zelf de tijd waarop u opgehaald wilt worden.

6.2 Wij hanteren een marge van 15 minuten voor of na de gewenste ophaaltijd. Indien de
chauffeur 15 minuten na de gevraagde ophaaltijd niet aanwezig is, dient u contact op te
nemen via 0611235933 / 0611414238 / 0621927832 of 0651405095

6.3 Wanneer de vlucht vertraagd is, hoeft u dit niet door te geven. Zorg Taxi Amsterdam houdt
hier al rekening mee.

6.4.U dient zich zo snel mogelijk na landing te melden bij het Meetingpoint op Amsterdam
Airport Schiphol ook dient u na de landing zo snel mogelijk uw eventuele doorgegeven
mobiele nummer aan te zetten. Na melding bij het Meetingpoint wordt u zo snel mogelijk
echter binnen een 15 min opgehaald. Bij aankomst op een andere luchthaven dan
Amsterdam Airport Schiphol gelden de bij de reservering afgesproken trefpunt.

6.5.Wanneer een klant zich niet binnen een half uur na afhandeling van de vlucht op
Schiphol zal melden bij het Meetingpoint behoudt Zorg Taxi Amsterdam zich het recht de
chauffeur vergeefs te melden en vervallen alle rechten op de geboekte rit. De kosten van
deze rit zullen dan in rekening naar de klant gebracht worden.

6.6. Zorg Taxi Amsterdam is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van vertragingen in
het vervoer, inclusief schade die veroorzaakt wordt door het missen van een eventuele
reisaansluiting, vliegaansluitingen daarbij inbegrepen. U kunt er echter verzekerd van zijn dat
wij er alles aan zullen doen om dit te voorkomen.


07.

Betaling

7.1 U kunt via iDEAL, creditcard of overboeking vooraf betalen. In geval van een retourrit
dient u in alle gevallen de terugrit af te rekenen. Elke rit vanaf een luchthaven naar een
ander adres dient u via iDEAL, creditcard of overboeking vooraf te betalen. Boekingen via
internet, met een rit vanaf een luchthaven, waarvoor uiterlijk 24 uur voor vertrek géén
betaling is ontvangen, zullen niet worden uitgevoerd. De klant is verantwoordelijk voor tijdige
betaling van het vervoer, waarvan de klant door middel van een definitieve bevestiging op de
hoogte wordt gesteld.


08.

Vervoer en Vervoersvoorwaarden

8.1 Het feitelijke vervoer zal plaatsvinden door Vervoerder.

8.2 De feitelijke vervoersovereenkomst komt tot stand tussen Consument en Vervoerder en
dientengevolge is Aanbieder geen partij bij de uiteindelijke vervoersovereenkomst.

8.3 Op de feitelijke vervoersovereenkomst en het vervoer door Vervoerder van Consument
en Bagage, zijn van toepassing de algemene (vervoers) voorwaarden als gehanteerd door
Vervoerder.

8.4 In het geval van een conflict tussen de Algemene Voorwaarden en de algemene
(vervoers) voorwaarden als gehanteerd door Vervoerder, zullen de Algemene Voorwaarden
van Aanbieder prevaleren.

8.5 Consument zal op de op het aangegeven datum, locatie en tijdstip gereed staan voor
aanvang van het vervoer.

8.6 Aanbieder heeft het recht om ritten van Consument en andere passagiers te combineren.
Dit kan een afwijkende route inhouden, maar de gerelateerde rijtijd voor Consument mag in
een dergelijke situatie maximaal vijfendertig procent (35%) meer bedragen van de reguliere
rijtijd met een directe verbinding over de weg.


09.

Klachtenregeling

9.1 Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten schriftelijk en binnen tien (10)
werkdagen nadat Consument het vermeende gebrek heeft geconstateerd, door Consument
bij Aanbieder worden ingediend.

9.2 Klachten van Consument die niet overeenkomstig 9.1 bij Aanbieder zijn ingediend,
behoeven niet door Aanbieder in behandeling te worden genomen.
Artikel 10 Aansprakelijkheid Aanbieder


10.

Aansprakelijkheid Aanbieder

10.1 Aanbieder is nimmer aansprakelijk voor enige schade van Consument of derden,
waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde omzet en winst, verlies van gegevens
en immateriële schade, verband houdend met of voortvloeiend uit de Diensten, of ten
gevolge van het vervoer door Vervoerder van Consument en Bagage (inclusief letselschade,
financiële schade en materiële schade geleden door Consument).

10.2 Mocht Aanbieder ongeacht het bepaalde in het voorgaande lid toch aansprakelijkheid
zijn jegens Consument, is de aansprakelijkheid van Aanbieder jegens Consument uit welken
hoofde dan ook, per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één
gebeurtenis geldt) beperkt tot de in het lopende kalenderjaar daadwerkelijk door Consument
aan Aanbieder betaalde vergoedingen exclusief BTW.

10.3 De voorgaande bepalingen zijn niet van toepassing indien en voor zover de
desbetreffende schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Aanbieder of
zijn werknemers.


11.

Overmacht

11.1 Aanbieder is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen, indien zij
daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt mede verstaan een
niet-toerekenbare tekortkoming van Vervoerder of ingeschakelde derden of toeleveranciers,
alsmede iedere situatie waarop de Aanbieder feitelijk geen (beslissende) controle kan
uitoefenen.


12.

Toepasselijk Recht

12.1 De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.

12.2 De Rechtbank te Rotterdam is exclusief bevoegd om geschillen tussen Aanbieder en
Consument, voortvloeiende uit de Overeenkomst, kennis te nemen.


13.

Overige Voorwaarden

13.1 Nietigheid van een van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden laat de
geldigheid van de overige bepalingen dan wel de overige leden onverlet. Alsdan worden de
nietige bepalingen of leden daarvan vervangen door nieuwe bepalingen of leden die qua
inhoud, bereik en doelstelling zo veel mogelijk overeenkomen met de oude nietige
bepalingen of leden overeenkomen.